Monday, January 24, 2011

~...kisah bdk pmpuan kat umah bdk lelaki...~

mcm2 hal ari nie... penat giler... pagi2 dh p inteviu org.. pastu bos jmpe aku utk ckp psl appraisal... mcm2 ade... yg pntingnye aku kne pertingkatkn lg akunyer performance... nk d katekn bru kje xde la... tp aku still bru dlm dunia hr nie... byk lg yg aku perlu belajar... pening mang pening tp nk wat camne kn.. dh kje aku... so kenelah wat gak kn...

ble dh abis meeting ngan bos bru aku terigt yg aku patut attend meeting fire drill... nasib baik de 2 sesi... so dpt la aku attend utk sesi ptg nye... nk d jdkn cite, bos aku dpt msj drpd sorg bdk nepal nie... dia ckp de sorg bdk pmpuan p umah bdk lelaki... terpaksalah wat edisi terjah... wah... ha3

aku, bos aku n rkn sekerja pn p la menerjah umh bdk lelaki 2... dr jauh dh nmpk dh motor suspek... wah.. ha3... mulanye xsure pn tol ke x coz xbrape igt sgt motor dia... yelah... xkn nk igt sume motor org plak kn... so p la mengetuk pntu umh bdk nepal 2... ketuk punye ketuk, dia xbukak2 pn pintu... huuu... geramnye... lg bertambah geram ble en rkn sekerja aku nie ckp xde kunci pendua... so aku pn men"suggest"kn kat dia wat kunci pendua utk umh2 foreign workers nie... ble dh xde kunci, terpaksalah en rkn sekerja aku nie p blik kat kilg p jmpe teman serumah ngan bdk nepal nie td...

ble dh dpt kunci pe lg bukak la pintu... tgk2 de org... sakit je ati... kitorg wat2 spot check la umh dia... kalo d tgkkn umh diorg ni, nk kate sarang tikus pn cantik lg... pengotor habis... gile... mcmne la diorg leh dok dlm umh mcm 2... pelik2...

kat umh diorg de 3 blik... 2 blik leh bukak pintunye... tp 1 blik nie xleh bukak plak... tye bdk 2 de kunci x... bdk 2 ckp xde kunci... padehal 2 blik dia... gile.. nasib baik en rkn sekerja de dpt kunci blik 2.. so terbukalah pintu blik itu...

jeng3... klakar gile.. nmpk org tgh baring a.k.a menyorok bwh katil... kalo katil 2 de cadar @ kain tutup kasi xnmpk bwh katil ok la gak... nie katil bogel... ha3... lawak gile... ketuk toilet de org... tgh separuh bogel.. tp aku xde la tgk... ha3... tgh wat2 membasuh... bos aku suh bdk pmpuan 2 kuar tp dia xnk kuar.. las2 en rkn sekerja aku p tinjau bwh katil suh dia kuar... bru la dia kuar... tye dia pe yg dia wat kat umh bdk nepal nie.. dia ckp anta suar suh de sorg bdk nepal nie jahit... mang de bdk nepal yg menjahit... tp 2 xleh d jdkn sbb utk dia p msuk dlm umh bdk nepal nie... x syg body ke??? pelik tol aku tgk...

bos aku ckp nk p umah mak dia tp dia merayu2 xnk.. dia kate xnk babitkn mak bpk.. tp lgsung xpk psl mak bpk pn ble wat mcm 2... las2 bos aku suh bdk pmpuan nie jmpe dia esok... tgkla pe cite dia nti...

No comments:

Post a Comment